Hiena z Etosha National Park

Droga z Etoszy do Windhoek

Tego dnia czekała nas droga z Etoszy do Windhoek. Na szczęście najpierw było to pond sto kilometrów przez Etoszę. Spotkaliśmy żyrafy, żółwia, hieny, mnóstwo zebr, antylop, strusi i gnu. Niestety po raz kolejny nie zobaczyliśmy słoni. Na szczęście we wspomnieniach mieliśmy lwa, nosorożce i szakale.

W pierwotnych planach podróży przez Namibię mieliśmy jeszcze wizytę na północy kraju, w pobliżu granicy z Angolą oraz wizytę w okolicy Opuwo, gdzie mieszkają przedstawiciele grupy Himba. Myśleliśmy również o zobaczeniu wodospadów Epupa. Niestety ze względu na awarię samochodu postanowiliśmy zmienić plany. Na wszelki wypadek zdecydowaliśmy o powrocie w kierunku RPA. Przy takiej awaryjności każda stracona godzina dawała większe ryzyko spóźnienia się na samolot do Europy. Szkoda, bo bardzo chciałem zobaczyć życie Himba. To był jeden z priorytetów wyjazdu. Miałem nadzieję, że uda się go zrealizować podczas jednej z następnych podróży.

Etosha National Park

Pędziliśmy do Windhoek. Przed nami było ponad pięćset kilometrów dobrej asfaltowej drogi, pełnej samochodów w porównaniu z dotychczasowymi miejscami. Po drodze zwiedziliśmy farmę krokodyli w Otjiwarongo. Do Windhoek dojechaliśmy późno wieczorem. Zanocowaliśmy w Puccini House. Postanowiliśmy odpocząć w tym miejscu aż dwie noce. Zamierzaliśmy kupić namibijskie pamiątki, zwiedzać, opalać się, a przede wszystkim załatwić naprawę samochodu. Na kolację wybraliśmy się do Joey’s Beer House. To znana restauracja i często polecana przez turystów odwiedzających Namibię. Zjadłem zebrę i Kudu. Gdy wróciliśmy na kemping z przyjemnością opróżniliśmy butelkę wina Four Cousins. Było bardzo zimno. Wciąż nie miałem prawdziwego śpiwora. Musiałem spędzić noc owinięty w koce i ubrania. Temperatura spadła do poziomu kilku stopni powyżej zera. Nic dziwnego. Windhoek był jedną z najwyżej położonych stolic na świecie. Znajdował się na wysokości ponad 1 700 m n.p.m. Na dodatek panowała tutejsza zima.

Droga z Etoszy do Windhoek. Farma krokodyli w Otjiwarongo
Farma krokodyli w Otjiwarongo

Informacje praktyczne i wskazówki przed podróżą do Namibii

Przed podróżą do Namibii i RPA warto zerknąć na kilka wskazówek ułatwiających planowanie wyjazdu. Sprawdźcie informacje praktyczne przed podróżą do Namibii, jak zaplanować podróż do Afryki, gdzie znaleźć tanie bilety oraz co spakować.

Zdjęcia i wspomnienia z podróży do RPA i Namibii

W galerii znajdziecie zdjęcia z podróży do RPA i zdjęcia z podróży do Namibii. Wszystkie odcinki relacji z podróży można przeczytać na blogu z pierwszej podróży do Namibii.