Wycieczka do Soweto

Dziś czekała nas wycieczka do Soweto. Dlatego z samego rana postanowiliśmy spakować się na podróż do Polski. Oddaliśmy namiot, karimatę i inne niepotrzebne przedmioty pracownikom stacji benzynowej. Dzięki temu mogliśmy skorzystać z prysznica na jej zapleczu. Nie miałem plecaka, więc musiałem spakować się do dużej plastikowej torby. Ledwo upchnąłem to, czego potrzebowałem. Zastanawiałem się skąd mam tyle rzeczy skoro praktycznie wszystko zostało mi skradzione na samym początku podróży. Może to były pamiątki?

W Soweto

Myśląc o wycieczce do Soweto zastanawialiśmy się, czy to będzie bezpieczne. Soweto było znane z ogromnej przestępczości. W czasach apartheidu, po zlikwidowaniu slumsów wokół Johannesburga stało się pewnego rodzaju sypialnią, z której czarni mieszkańcy RPA dojeżdżali do pracy. Po połączeniu z innymi podobnymi osiedlami oraz gwałtownym wzrostem liczby mieszkańców zostało czwartym pod względem liczby mieszkańców miastem w RPA. Soweto było też symbolem walki o zniesienie apartheidu. W tym mieście zamieszkiwali popularni działacze tacy jak Nelson Mandela i Desmond Tutu. Nasze obawy o bezpieczeństwo w Soweto okazały się bezpodstawne. Trzygodzinna wycieczka z przewodnikiem okazała się bardzo interesująca. Pośpieszny rzut oka na nowoczesne centrum Johannesburga, z wieloma drapaczami chmur.

Ostatnie tankowanie i dojechaliśmy na lotnisko. To tam kilkanaście dni wcześniej dostałem pierwsze informacje o Piotrku. Smutno kojarzyło mi się to miejsce. W wypożyczalni opowiedzieliśmy o wszystkich kłopotach. Napisaliśmy skargę, na podstawie której menadżer zwrócił nam poniesione koszty napraw. Dodatkowo, firma Hertz w której wypożyczaliśmy Golfa nie policzyła opłaty za drugiego kierowcę, przejazd do Namibii i mycie samochodu. Byliśmy zadowoleni. Wszystkie przeciwności w podróży związane z samochodem potraktowaliśmy jako świetną przygodę.

Informacje praktyczne i wskazówki przed podróżą do Namibii

Przed podróżą do Namibii i RPA warto zerknąć na kilka wskazówek ułatwiających planowanie wyjazdu. Sprawdźcie informacje praktyczne przed podróżą do Namibii, jak zaplanować podróż do Afryki, gdzie znaleźć tanie bilety oraz co spakować.

Zdjęcia i wspomnienia z podróży do RPA i Namibii

W galerii znajdziecie zdjęcia z podróży do RPA i zdjęcia z podróży do Namibii. Wszystkie odcinki relacji z podróży można przeczytać na blogu z pierwszej podróży do Namibii.