Zimowa wyprawa fotograficzna na Islandię

W lutym 2020 roku odbyła się moja pierwsza zimowa wyprawa fotograficzna na Islandię. Trwała zaledwie kilkanaście dni. Towarzyszył mi Łukasz Toch. Staraliśmy się zobaczyć to, z czego przede wszystkim słynie Islandia zimą, czyli zorzę polarną oraz zjawiskowe jaskinie lodowe.

Zorza polarna

Pogoda na Islandii

Aby w pełni doświadczyć najciekawszych zimowych widoków na Islandii z pomocą musi przyjść pogoda. Nam sprzyjała w niewielkim zakresie. Gdy wylądowaliśmy na Islandii zobaczyliśmy całkiem sporo świeżego śniegu. Niestety zniknął niemal w całości w ciągu dwóch dni.

Vestrahorn

Wymarzone zimowe ujęcia charakterystycznej góry Kirkjufell pozostało nam podziwiać na zdjęciach wykonanych przez innych ludzi. Nie pomogło trzydniowe czekanie. Padał deszcz, wiał huraganowy wiatr i wszystko tonęło w chmurach i we mgle. Mimo wszystko to właśnie tam zobaczyłem po raz pierwszy w życiu zorzę polarną. Przez kilka minut nad Kirkjufell można było zobaczyć kawałek niezachmurzonego nieba. A na nim zorzę. Było zielono!

W kolejnych dniach pogoda zmieniała się jak w kalejdoskopie. Huraganowy wiatr, śnieżyca, silny mróz, ulewny deszcz. Doświadczyliśmy wszystkiego. Doświadczyliśmy przede wszystkim przepięknych i niezwykle urozmaiconych widoków.

Widzieliśmy wodospady Seljandsfoss, Skógafoss, Gullfoss i kilka innych, góry Vestrahorn i Estrahorn, a także lagunę lodowcową Jökulsárlón. Były foki, konie i renifery. Byliśmy też w kilku jaskiniach lodowych na lodowcu Vatnajökull.

Diamond Beach

Łukasz Toch

W podróży na Islandię towarzyszył mi Łukasz Toch. Razem podróżowaliśmy wcześniej po Kamerunie, Zimbabwe, Ghanie, Kenii i Tanzanii. Trudno wyobrazić sobie lepszego kompana. Dogadywaliśmy się jak zwykle. Nie było nawet problemem to, że spędzaliśmy ze sobą 24 godziny na dobę w zamkniętym samochodzie, który służył za środek transportu, sypialnię, kuchnię, jadalnię i w wielu innych rolach.

Zerknijcie też na zdjęcia autorstwa Łukasza na jego profilu FB.

Zdjęcia i relacje z podróży do Islandii

Zdjęcia z dwóch podróży na Islandię można znaleźć na w galerii zdjęć z letniej podróży na Islandię w 2011 roku lub w galerii zdjęć z zimowej podróży na Islandię w 2020 roku.